Voorwaarden - Prestige Cleaning

VOORWAARDEN

Algemene Voorwaarden

Voor onze offertes, bestellingen, uitvoering van werken en verkopen gelden de hierna vermelde voorwaarden, zelfs indien deze niet uitdrukkelijk vermeld zijn aan of aangenomen door de opdrachtgever of klant:

  1. Vaste Prijzen en Standaard Onderhoud
    De vaste prijzen zijn, tenzij anders vermeld in de offerte, gebaseerd op standaard onderhoud van de besproken geveldelen. Voor een grondige (eerste) schoonmaak wordt een supplement aangerekend, afhankelijk van de graad van bevuiling en extra gepresteerde werktijd.

  2. Onderhoud van Ramen
    Het standaard onderhoud van ramen omvat periodiek onderhoud van glaswerk en raamlijsten. Extra behandelingen voor hardnekkige vlekken, verkleuringen, en vuilafzetting zijn niet inbegrepen en worden apart in rekening gebracht na overleg met de klant.

  3. Periodieke Onderhoudstarieven
    Vaste prijzen gelden voor ramenonderhoud als het periodiek plaatsvindt binnen 1 week tot 3 maanden. Bij langere perioden wordt een toeslag volgens de 'periodiek-regel' aangerekend:

    • +10% indien: 3 maanden < periodiek ≤ 6 maanden;
    • +15% indien: 6 maanden < periodiek ≤ 12 maanden;
    • +25% indien: periodiek > 12 maanden;
    • Vrij supplement, afhankelijk van extra gepresteerde werktijd, indien: periodiek > 18 maanden.
  4. Prijzen en Belastingen
    De prijzen zijn exclusief BTW en andere taksen. Eventuele wijzigingen in de BTW-voet na de opmaak van de offerte worden doorgevoerd in de prijzen.

  5. Facturatiekosten
    Bij verzending van een factuur per post wordt een postkost van €2,50 aangerekend. Deze kost vervalt bij digitale facturatie.

  6. Geldigheidsduur Prijzen
    Prijzen zijn geldig tot het einde van het werkjaar waarin de offerte is opgemaakt. Aanpassingen worden jaarlijks doorgevoerd volgens de geldende bouwindex.

  7. Prijswijzigingen
    Prijswijzigingen kunnen op elk moment door Prestige Cleaning worden aangekondigd en doorgevoerd vanaf het eerstvolgende onderhoud na de aankondiging. De klant kan afzien van verdere samenwerking mits tijdig tegenbericht.

  8. Uitvoering van de Werken
    De prijzen omvatten lonen, sociale lasten, vervoerskosten, schoonmaakmaterialen, en administratie. Stromend water en elektriciteit worden door de klant kosteloos verstrekt indien nodig.

  9. Toestand en Veiligheid van de Werkplek
    De klant garandeert een veilige werkomgeving en vrije toegang tot de te onderhouden geveldelen. Obstakels zoals geparkeerde auto's moeten worden verwijderd.

  10. Verantwoordelijkheid van de Klant
    Het vrijmaken van vensterbanken en het verplaatsen van zware objecten is de verantwoordelijkheid van de klant. Bij niet-naleving wordt een supplement aangerekend.

  11. Betalingstermijn
    Facturen zijn giraal betaalbaar op het opgegeven rekeningnummer of contant op onze zetel. Betalingen aan derden zijn op risico van de klant.

  12. Laattijdige Betaling
    Facturen die niet op hun vervaldag betaald zijn, worden zonder ingebrekestelling verhoogd met een verwijlrente van 12% per jaar, met een minimum van €25,00. Daarnaast wordt een forfaitaire schadevergoeding van 15% op het factuurbedrag aangerekend, met een minimum van €50,00.

  13. Stopzetting Diensten
    Bij niet- of wanbetaling behoudt Prestige Cleaning zich het recht voor om verdere diensten (tijdelijk of definitief) stop te zetten.

  14. Klachten
    Klachten moeten binnen vijf werkdagen na beëindiging van de werken schriftelijk en aangetekend worden gemeld om geldig te zijn.

  15. Aansprakelijkheid
    Prestige Cleaning is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit haar activiteiten, tenzij gedekt door de B.A. verzekering. De klant blijft verantwoordelijk voor de franchise.

  16. Rechtsbevoegdheid
    Voor alle geschillen tussen de contracterende partijen zijn uitsluitend de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement bevoegd.